CUP de Sarrià-Sant Gervasi

Bloc del districte de Sarrià-Sant Gervasi de la CUP de Barcelona

El tancament del carrer Vidal i Quadras: un nou greuge a la convivència

Deixa un comentari

Carrer Vidal i QuadrasA principi de febrer es va prohibir, primer amb una senyalització i després amb la instal·lació de pilones, la circulació de vehicles pel carrer Vidal i Quadras, camí que connecta l’avinguda de Vallvidrera amb el Desert de Sarrià. Fins el dia dels canvis, aquesta via tenia una funció de descongestió del trànsit per tot el veïnat de Vallvidrera que volia baixar a Sarrià en els moment de més afluència, especialment en horari escolar. Ara per ara, la mesura obliga a tot el barri de Vallvidrera, el Baixador i les Planes a haver d’usar un únic carrer per enllaçar amb la resta del districte.

Segons va exposar el representant del Districte a la Comissió de Règim intern, Mobilitat i Seguretat del Districte del 18 de febrer, la limitació de l’accés respon a criteris de seguretat viària i reducció d’embussos en benefici de l’Escola Dolors Monserdà-Santapau, l’escola bressol L’Oreneta i la llar d’avis Institut del Desert de Sarrià. Els motius argüits foren que la manca de voreres i la mala pavimentació del camí poden generar accidents de circulació entre els escolars que hi circulen a peu. Addicionalment, assenyalà el descens del 26% dels vehicles que opten pel peatge dels Túnels. El tancament del carrer Vidal i Quadras: un nou greuge a la convivència de Vallvidrera com un problema a tenir en compte per la repercussió en l’ús d’alternatives gratuïtes com l’avinguda de Vallvidrera.

Des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Sarrià-Sant Gervasi entenem aquesta decisió com a equivocada i contraproduent pel veïnat llebrenc. Si la seguretat viària en favor d’alumnes i gent gran és el motiu central per tallar el carrer, per què l’AMPA dels dos centres docents mai ha demanat el tancament de la via rodada? Per què no s’ha tingut en compte la proposta de reforçament de la senyalització, tal i com exposaren al vídeo de BTV? Per què no s’ha millorat la seguretat del carrer amb semàfors o bandes rugoses? I en detriment, per què no s’ha informat a les associacions de veïns i veïnes de Vallvidrera? D’altra banda, veiem com una contradicció flagrant la voluntat de reduir el trànsit que afecta a les escoles (públiques) mentre es facilita l’estacionament de vehicles a d’altres centres (concertats), com ara el Col·legi Padre Damián.

En segon lloc, creiem inaudita la sensibilitat de l’equip de govern del districte (CiU) per la presumpta acumulació de trànsit a les carreteres de Vallvidrera i la Rabassada, quan realment el que li importa és el descens dels beneficis de l’empresa explotadora del peatge dels Túnels de Vallvidrera. El 5 de desembre de 2012, davant del clima de protestes i malestar popular viscut arreu dels Països Catalans per l’allargament de concessions a empreses privades (Abertis i Ferrovial, majoritàriament) en l’explotació de vies ja amortitzades, el govern de la Generalitat de Catalunya, institució governada pel mateix partit que l’Ajuntament de Barcelona, decidí privatitzar els dos únics peatges de titularitat pública (Túnel del Cadí i Túnels de Vallvidrera). D’aquesta forma, el president d’Abertis i lacai de CiU, Salvador Alemany, es feu amb l’adquisició de l’artèria que uneix Barcelona amb el Vallès Occidental. És, aleshores, evident el desinterès que genera la situació de pobresa, a la que estan avocats milers de catalans i catalanes, en benefici del sector empresarial afí a Convergència i Unió.

En conclusió, la Candidatura d’Unitat Popular reivindiquem, de forma immediata, la restitució de l’obertura del carrer Vidal i Quadras, adequant-lo a criteris de seguretat viària, sempre i quan es tingui en compte el consentiment de la població i entitats afectades. Pel que fa a la reducció de beneficis del peatge, no ho veiem com un problema ja que aquest hauria d’haver desaparegut un cop es va amortitzar i facilitar la lliure circulació de persones entre el Vallès i el Pla de Barcelona.

Deixa un comentari